فرماندار مریوان خبر داد: جمع‌آوری 23 میلیارد ریال زکات در مریوان


سرزمین شكوه دلاورى

شهید حاج لطیف راستی

فرماندار مریوان خبر داد: جمع‌آوری 23 میلیارد ریال زکات در مریوان

فرماندار مریوان از جمع‌آوری بیش از 23 میلیارد ریال زکات در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی؛ عبدالله رشیدی‌پور در جلسه ستاد زکات مریوان با بیان اینکه بیش از 23 میلیارد ریال زکات در طول سال گذشته در این شهرستان جمع آوری شده است، اظهار داشت: مردم مریوان با توجه به اعتقادات و باورهای دینی خود عنایت ویژه ای به مشارکت در پرداخت زکات دارند و از پیشگامان پرداخت زکات در سال‌های اخیر در سطح استان هستند.

وی افزود: با توجه با اعتقاد راسخ مردم به فرایض و واجبات دینی بیش از 23میلیارد و 500 هزار ریال زکات در طول سال گذشته در 93 روستای این شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه از روحانیون و علمای دینی به عنوان قشر تاثیر گذار در بحث ترویج و احیای زکات در جامعه نام برد و ادامه داد: روحانیون می‌توانند در تشویق مردم جهت پرداخت زکات، جمع‌آوری و واگذاری آن به نهادهای حمایتی نقش بسیار مهمی داشته باشند.

فرماندار مریوان یادآور شد: توسعه فرهنگ پرداخت زکات مهم‌ترین گام در راستای زنده نگه‌داشتن و اجرای کامل این فریضه الهی است و نهادینه شدن این فرهنگ در رفتار مردم امری ضروری است.

رشیدی‌پور اطلاع‌رسانی شفاف توسط متولیان امر به ویژه روحانیون را مهم‌ترین عامل توجه بیش از پیش مردم این شهرستان به ادای فریضه زکات عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی درست در مورد هزینه‌ کرد زکات موجب اعتماد و ترغیب مردم به پرداختن به این فریضه الهی می‌شود.

به گفته فرماندار مریوان، با پرداخت زکات رابطه عاطفی میان افراد عمیق‏تر شده و در سایه اجرای این فریضه الهی برادری و برابری نیز تقویت خواهد شد.

رشیدی‌پور با بیان اینکه دین مبین اسلام همواره بر درآمد مساوی مسلمانان تأکید دارد تصریح کرد: پرداخت زکات و خمس یکی از راه‌های برقراری این توازن در جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر به مقوله پرداخت زکات در جامعه به خوبی توجه و این مهم کاملا اجرایی شود بدون شک شکاف‌های طبقاتی در جامعه کاهش خواهد یافت.

فرماندار مریوان در پایان تصریح کرد: به منظور تقویت و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات همایش بزرگ زکالت در آینده نزدیک در مریوان برگزار خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:4 توسط شاهد| |


Power By: LoxBlog.Com